Zadanie 1
Napisz specyfikację do zadań:
- Zebrano dane o wzroście uczniów klas pierwszych twojej szkoły. Uporządkuj te informacje malejąco.
- Znajdź wśród danych o wzroście uczniów twojej klasy liczbę najmniejszą i największą.
- Oblicz odzielnie sumy liczb ujemnych i dodatnich w n-elementowym zbiorze liczb rzeczywistych różnych od zera.
- Oblicz liczbę znaków różnych od spacji w dowolnym tekście.
Zadanie 2
- Przedstaw w postaci listy kroków algorytm obliczania wartości bezwzględnej dowolnej liczby rzeczywistej
- Przetestuj działanie algorytmu dla danych: 785; -3,5; 0
Zadanie 3
Napisz specyfikację zadania i przedstaw w postaci listy kroków algorytm:
- Obliczania średniej geometrycznej 3 dodatnich liczb rzeczywistych.
- Znajdowania p% liczby a.
- Jaki procent liczby a stanowi liczba b.
- Obliczania drogi przebytej w czasie t przez pojazd poruszający się ze średnią prędkością v
Zadanie 4
Napisz specyfikację zadania i przedstaw w postaci schematu blokowego algorytm:
- Obliczania wysokości trójkąta, gdy dane są pole i podstawa.Przetestuj działanie algorytmu
- Dany jest średni wiek 3 osób S. Najmłodsza osoba ma x lat, najstarsza y. Ile lat ma trzecia osoba? S,x ,y to liczby naturalne różne od zera. Przetestuj schemat dla następujacych wartości: (15, 10, 20) (27, 20, 40) (18, 14, 33). Jaką liczbą powinna być wartość zmiennej S, x, y aby otrzymany wynik był sensowny? Uwzględnij te warunki w algorytmie.
- Ulokowałeś w banku n złotychna p% w stosunku rocznym. Kapitalizacja odsetek następuje po każdym miesiącu.Oblicz stan swoich oszczędności po pół roku, zakładając, że w tym czasie nic nie wypłacałeś.
Zadanie 5
Narysuj drzewo algorytmu dla wyrażenia i wykonaj obliczenia dla przykładowych danych:
- ( x + y ) * ( x - y )
- ( x + y ) / ( x2 - y2)